اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

امارات بر اهمیت حمایت از کارآفرینان و تقویت نقش نوآوری در طول مجمع اقتصادی پارلمانی در مراکش تاکید می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، هیئت نمایندگی مجلس ملی فدرال امارات متحده عربی در جلسه دوم فورم اقتصادی پارلمانی دوم منطقه اروپا-مدیترانه که توسط پارلمان دریای مدیترانه در شهر مراکش مراکش برگزار شد، شرکت کرد.

هیئت شرکت کننده شامل آقای حمید احمد الطایر، خانم عایشه راشد لیتیم و آقای هلال محمد الکعبی، اعضای مجلس بود.

در سخنرانی هیئت نمایندگی امارات، خانم عایشه لیتیم در بحث درباره “تأمین مالی ایده کسب و کار شما” بر اهمیت تأمین مالی پروژه های تجاری برای تقویت همکاری های اقتصادی و توسعه پایدار تأکید کرد و توضیح داد که این موضوع برای کارآفرینان و نوآوران که با چالش های دریافت حمایت مالی و روندهای پیچیده بوروکراتیک مواجه هستند، مهم است.

او به تلاش های امارات متحده عربی در حمایت از کارآفرینان و نوآوران از جمله راه اندازی صندوق های حمایتی از پروژه ها مانند صندوق خلیفه برای توسعه پروژه ها و موسسه محمد بن راشد برای توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت که این موسسات به ارائه تأمین مالی، مشاوره و آموزش و همچنین تسهیل دسترسی به بازارهای داخلی و بین المللی متعهد هستند.

او همچنین بر اهمیت ایجاد محیط قانونی و تنظیمی حمایتی برای کارآفرینی تأکید کرد و به تلاش های دولت امارات برای ساده سازی روندهای دولتی، کاهش بوروکراسی، ارائه مشوق های مالیاتی و مالی برای جذب بیشتر کارآفرینان و سرمایه گذاران، و تشویق ایجاد شراکت بین بخش های عمومی و خصوصی برای تقویت کارآفرینی اشاره کرد که به تأمین مالی، تخصص و حمایت فنی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک می کند، به علاوه برنامه های شتاب دهنده ای که دولت امارات راه اندازی کرده است، مانند شتاب دهنده های دبی آینده و ابوظبی که هدف آنها حمایت از کارآفرینان و تأمین مالی لازم برای آنها است.

از سوی دیگر، آقای حمید الطایر در سخنرانی هیئت نمایندگی امارات درباره “کارآفرینی در دنیای دیجیتال و چالش های هوش مصنوعی” گفت که این جلسه بر تقویت نقش نوآوری در کارآفرینی تمرکز دارد که نمایندگان پارلمانی با تصویب قوانینی که محیط سرمایه گذاری در کشورهای خود را تقویت می کنند، و بررسی چالش های مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه کارآفرینی و نوآوری مانند کمبود مهارت ها، مقاومت در برابر توسعه و کمبود منابع فناوری و راه های غلبه بر آنها، به آن کمک می کنند.

او به این نکته اشاره کرد که امارات متحده عربی به عنوان یک الگوی پیشرو در تأسیس کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و هوش مصنوعی و کارآفرینی، موفق به جذب بیشتر سرمایه گذاری های خارجی شده است که به ارتقای رتبه آن در شاخص های بین المللی مربوط به جذابیت محیط کسب و کار و سرمایه گذاری کمک کرده است.

آقای الطایر پیشنهادات هیئت نمایندگی پارلمانی را در این زمینه ارائه داد که شامل اهمیت فعال سازی مراکز توسعه مهارت ها برای اجرای فناوری و نوآوری، ارائه اطلاعات و مشاوره در مورد هوش مصنوعی، مالکیت فکری، ثبت اختراعات و حفاظت از حقوق مالکیت فکری برای تشویق نوآوری، ارائه ثبت اختراعات، علائم تجاری، و ضرورت فراهم کردن محیط قانونی و زیرساخت های دیجیتالی مورد نیاز برای تضمین بهره گیری از فناوری های دیجیتال فعلی و نوظهور که توسط بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می شود، به منظور فعال سازی اقتصاد دیجیتال بود.

از سوی دیگر، آقای هلال الکعبی در سخنرانی هیئت نمایندگی امارات در مورد “شبکه های نوآوری برای کارآفرینی” گفت که نوآوری کلید پیشرفت و موفقیت در عصر حاضر است و به ایجاد راه حل های جدید برای چالش های جوامع و اقتصادها کمک می کند که مهم ترین آنها کمبود مهارت ها و فرهنگ مورد نیاز، عدم تمایل به توسعه و سازماندهی، و عدم اجرای استراتژی ملی برای کارآفرینی است.

او بر ضرورت حمایت نمایندگان پارلمانی از نوآوری و کارآفرینی برای توسعه بخش های جدید، تقویت رقابت و تحریک رشد اقتصادی، و تقویت نقش نوآوری در توسعه مهارت ها و شایستگی های زنان و جوانان تأکید کرد.

الکعبی پیشنهادات هیئت نمایندگی پارلمانی برای حمایت از نوآوری و کارآفرینی را ارائه داد که شامل ترویج و تشویق فرهنگ تحقیق، ابداع، نوآوری و کارآفرینی، تبدیل مهارت ها و فرهنگ های نوآورانه به پروژه های موفق از طریق توسعه استراتژی های کاری و جذب تأمین مالی، ارائه حمایت اقتصادی، ایجاد صندوق های سرمایه گذاری برای تأمین مالی شرکت های نوپا، تشویق موسسات خصوصی برای حمایت از پروژه های نوآورانه و ایجاد شراکت با کارآفرینان، و تضمین اجرای دستورکار ملی برای کارآفرینی و نوآوری برای تحریک بخش کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک و متوسط به نوآوری در بخش های اقتصادی بود.

او به تلاش های امارات متحده عربی در این زمینه اشاره کرد و بخش اقتصادی را یکی از اولویت های این کشور دانست که به سازماندهی و توسعه آن و تقویت مشارکت آن در تولید ناخالص داخلی کمک کرده است که باعث ارتقای جایگاه منطقه ای و جهانی آن شده است. او به ایجاد برنامه ملی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به عنوان ابزار نهادی موثر در اجرای سیاست های دولتی مرتبط با همکاری با نهادهای ذیربط، و راه اندازی برنامه ها و ابتکارات برای توانمندسازی و حمایت از کارآفرینان اشاره کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا